Ledigheten..

När E var hemma den här gången hade vi tänkt uträtta väldigt mycket. En del praktiskt som ska fixas innan resan, prata igenom allt vi funderar på och allt sånt. Allt gick väl kanske inte som planerat. (Men när gör det det?)

Han kom i alla fall hem onsdag kväll. Jag hade, som vanligt, hoppats på att de fått gå lite tidigare än det var sagt men så blir det ju aldrig. Hade funderat på massa saker under veckan han varit borta, så kände att jag inte var på topp den kvällen direkt. Och så klart, så fort han kommer hem släpper ju all spänning jag byggt upp, och tårarna bara rinner. Sen blev jag lite besviken över att han inte ens köpt med en blomma hem till vår 2-årsdag, vilket jag mycket väl visste om innan, men ändå blir besviken. Får kanske skylla mig själv där.
Vi bestämde oss för att beställa mat, som krånglade och inte kom och gjorde irritationen ännu värre.

Hur som helst, kvällen började som sagt inte så bra, jag som satt och grät och han som fick dåligt samvete. Men när vi pratat igenom allt(och fått i oss mat) kändes det mycket bättre. Ibland behöver det bara komma ut. Är glad att han står ut med att jag är lite seg att få ur mig alla känslor och tankar, men de kommer.

Efter det pratet blev kvällen bra. Njöt av att han honom hemma, och bara göra vanliga saker.

Dagen efter åkte vi för att handla en jacka till mig, en ny mobil och kontantkort som vi kan ha när han är borta. Skulle även byta motorvärmarsladd som vi köpt fel. Efter 4 timmar på köpcentret hade vi inte fått tag på någonting av det, så vi åkte hem. Fick tag på en mobil lite senare, en ganska dyr så nu har jag lite dåligt samvete eftersom E får betala allt.

Hade tänkt oss byta till vinterdäck på bilen också, eftersom jag skulle åka hemåt i helgen så ville vi inte att jag skulle köra med sommardäck nu när det blivit lite kallt. Det gick hur bra som helst att hissa upp bilen, få av ett däck och på med det adnra. Problemet kom ju dock ganska snabbt ändå. Tydligen passar inte skrivarna, bultarna eller vad det nu heter, till vinterdäcken. Och vi har inga andra. Dyrt skulle det bli att köpa också, så vi fick snällt se oss besegrade ännu en gång. Som tur var hade svärfar extra skruvar hemma, så jag lämnade in bilen hos honom när jag var och jobbade. Han fixade däcken och slängde även med en motorvärmarsladd. Snacka om service!

Nästa gång han kommer hem hoppas jag allt flyter på lite smidigare.

H
Kommentarer
Postat av: Helen

Tråkigt när det inte blir som man tänkt sig men jag tror att ni båda bygger upp en stor förväntning inför hemkomsten och sedan släpper allt när ni ses.

När åker han, första eller andra omgången ?

Kram

2009-11-02 @ 18:38:57
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: H

Åh, så typiskt att alla känslor kommer när de är hemma. Skönt att det blev bättre. Stoooooor kram till dig!

2009-11-02 @ 18:57:29
URL: http://muffinsprat.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0