Annorlunda..

Det känns lite konstigt att E inte kommer hem i morgon. Det har ju blivit rutin nu att han åker måndag och kommer hem fredag, så morgondagen kan nog bli ganska seg.
Har en del skolarbet jag kan sätta mig med, är ju skönt att få sånt gjort. Men jag hade ju mer än gärna sett att han kom hem!

Bara 2 dagar till anhörigdagen nu också. Pratade lite med E om vad som kommer ske. Det verkar som det kommer vara ganska fritt, skrota runt på livgardet och kika på lite vapen och sånt där. Slåss om att få någon plats att sitta i matsalen, eftersom det kommer bli väldigt mycker folk. De är ju ca 500 soldater, och de flesta har ju med ett gäng anhöriga. Jag är inte så superförtjust i mycket folk på samma ställe, men det är bara att bita ihop. E är tydligen fri att gå runt med oss, så det känns bra.

Ser fram mot god mat på kvällen och hotellövernattning också! Supermysigt ska det bli.

Nästa vecka blir ju inte alls som vanligt, dels är ju E hemma till måndag kväll iaf, och sen kommer han inte hem över helgen. Det kommer verkligen bli segt att han ska vara borta över en vecka. Men samtidigt är det ju väldigt bra att mukstarta inför det som komma skall. Snart handlar det ju inte om dagar eller en vecka, utan veckor och månader.

E hade fått höra att de eventuellt (allt är väl preliminärt när det gäller det här) får sitt andra leave ganska tätt inpå det första. Jag hoppas verkligen inte att det är så. Det skulle i så fall innebära att de 2 första perioderna där nere bara är några veckor, och den sista 3 månader. 3 månader är lååång tid.

Känns fortfarande lite overkligt det här. När kommer det kännas på riktigt egentligen?

H
Kommentarer
Postat av: H

det känns nog inte på riktigt förrän de faktiskt åkt från Sverige. Så känns det för mig iaf!



Jag ser också fram emot lördagskvällen med god mat! :)

2009-10-15 @ 17:07:07
URL: http://muffinsprat.blogg.se/
Postat av: M

Hej! Min man roterar också snart, vi kanske sågs på Livgardet i lördags ;-) Hur som helst så ville jag bara säga att jag är jätteglad att jag hittade din blogg. Mycket av det du skrivit har jag känt igen mig i och det känns skönt att veta att man inte är ensam. Lycka till med allt framöver! Kram från en annan gräsänka :-)

2009-10-18 @ 19:45:33

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0