Ny vecka..

I morse höll kära E på att missa tåget. Men han kom med, och hade en hel minut tillgodo. Tidsoptimist kanske?

Helgen har varit skön, lugn och alldeles för kort. Förstår inte var all tid tar vägen. Men det är väl bara att hoppas att veckan också går i samma tempo då. Kan nog bli så, för i morgon får jag besök! En gymnasiekompis som har vägarna förbi och stannar några dagar. Ska bli skönt att få någon annan att fokusera på några dagar.

Känner att jag låter som att mitt liv bara kretsar kring E. Så är det inte riktigt. Skulle aldrig säga att jag inte skulle klara mig utan honom. Saken är istället den att jag inte vill klara mig utan honom eftersom jag fungerar så himla mycket bättre med. Livet med honom är så himla mycket roligare än det utan.
Självklart har jag roligt även när han är borta, det är inte det. Det är mer att när jag har roligt vill jag att han också ska vara med, för jag vet att han också skulle ha roligt då. Och inte bara när man har roligt, bara det här att ha någon att dela vardagen med.
Telefonsamtal ger inte riktigt samma känsla. Inte alls.

Så är det.

H
Kommentarer
Postat av: Helen

Nej visst kan man ha roligt utan dom kära. Men jag känner som du att jag gärna delar allt roligt. Och eftersom det är för så lång tid dom kommer vara borta så tvingas man att leva ensam och liksom stanna upp sitt liv. För man kan ju inte gå vidare i förhållandet när dom är borta.

Och jag tror man har det i bakhuvudet redan nu och därför inte kan njuta fullt ut nu heller, även om det "bara" gäller några dagar i taget.

Hur länge har ni varit tillsammans ?

Har ni tagit beslutet ihop ?

Ha det bra gumman.

Kram

2009-09-07 @ 16:40:07
URL: http://annacondas.blogg.se/
Postat av: johanna

Vet vad du menar.Ex var vid midsommar. Vi brukar alltid fira med ett par vänner men i år var det bara jag o barnen där vilket kändes såååå sjukt tomt. Inte alls samma känsla. Eller som vid kalas som har varit så har jag o barnen varit där men inte min älskling och man känner sig bara halv på ngt sätt. Hoppas tiden går fort för er. Min älskling kommer hem på leave om 2 dagar=) Ha en bra dag

Kram

2009-09-08 @ 07:39:13
URL: http://busungarnasmamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Hm varför står min bloggadress på en kommentar du, Helen skrivit?? Skumt!

2009-09-08 @ 18:36:24
URL: http://annacondas.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
RSS 2.0